در این مقاله قصد داریم تا از محبوب ترین و پر طرفدار ترین دیوار پوش در ساختمان ها  یعنی لمبه چوبی بپردازیم.

لمبه را به طور کلی به عنوان پوششی برای سقف و دیوار می شناسند ولی نمی توان برای استفاده از لمبه محدودیت تراشید و در هر فضایی می توان از این چوب استثنایی استفاده کرد.

 

لمبه از چه چوبی ساخته می شود؟لمبه چوبی

برای ساخت چوب های لمبه باید دقت داشت تا از چوب هایی استفاده شود که مورد حمله موریانه قرار نگیرد و آسیب نبیند اما در واقع برای ساخت لمبه هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و می توان با هر چوبی لمبه ساخت.

اما در ایران و سایر کشور های جهان برای کاهش هزینه لمبه از چوب درختانی مانند نراد، ساسنا و یولکا استفاده می شود که به درختان روسی معروف هستند و در برابر حمله موریانه نیز مقاوم هستند.

 

لمبه چگونه ساخته می شود؟

الوار های درختان در سایز های مختلف برش داده می شود و با استفاده از دستگاهزبانه و شیار در دو طرف آن ایجاد می شود به گونه ایکه بتوان این لمبه ها را از بغل با هم چفت کرد.

ابعاد لمبه و محل استفاده آن ها

لمبه چوبی را می توان در ضخامت های مختلف سفارش داد اما یکی از پر طرفدار ترین ابعاد ضخامت لمبه ۱۲ میلیمتر است که ۱۰ میلیمتر از آن مفید است.

اما لمبه با ضخامت ۱۶ میلیمتری نیز وجود دارد که از آن معمولا در ساخت دیوار کوب، سقف کاذب و سونا استفاده می شود.

از لمبه با ضخامت ۲۰ میلیمتر تا ۲۴ میلیمتر معمولا در کفپوش ها استفاده می شود و از لمبه های بالا ۲۵ میلیمتر معمولا در محیط های سرد و کوهستانی استفاده می شود.

لمبه به طور استاندارد ۱۲ سانتی متر پشت و ۱۰ سانتی متر نما دارد اما به سفارش مشتری معمولا در کار خانه های چوب می توان این ابعاد را تغییر داد.

لمبه چوبی سند بلاست شدهبا چه ابزاری می توان لمبه را نصب کرد؟!

نصب لمبه نیاز به ابزار های زیادی ندارد و می توان به راحتی آن را نصب نمود؛ برای برش لمبه ها یک دستگاه فارسی بر و برای سوار کردن لمبه بر روی دیوار سقف و … چکش و میخ و یا کمپروسور هوا و میخک استفاده می شود اما برای نصب اصولی نیاز به ابزار های دیگری نیز می باشد که بر اساس هر پروژه برای آسان شدن کار از آن ها استفاده می شود.

 

در هنگام خرید لمبه به چه نکاتی باید توجه نمود؟

  1. با توجه به وجود انواع متعدد لمبه در هنگام خرید بهتر است تا از کارشناسان متخصص در این عرصه مشورت کرد تا لمبه مناسب با کار را تهیه کنید.
  2. اندازه گیری صحیح محل نصب
  3. زیر سازی مناسب ( برای زیر سازی بهتر است از چوب دو در سه استفاده شود)
  4. محاسبه پرت: محاسبه دقیق پرت ها به شما کمک می کند تا از یک شاخه لمبه بهترین استفاده را کنید و در هزینه صرفه جویی شود.

برخی از خواص لمبه

  1. تهویه هوا
  2. زیبایی نمای ساختمان
  3. استفاده به عنوان دیوار پوش
  4. محافظت از سطح زیرین و کف سقف در برابر عوامل محیطی

مزایای لمبه چوبی

  1. زیبایی ظاهر
  2. مقاومت در برابر شرایط جوی
  3. رایحه مطبوع چوب
  4. ماندگاری و دوام
  5. مقاومت در مقابل تغییر شکل و تخریب
  6. ساخته شده از مواد دوستداران طبیعت

لمبه چوبی نمای خانه ها را بسیار زیبا می کند و حس بسیار خوبی به ساکنان می دهد که در این مقاله ما سعی کردیم تا با معرفی لمبه چوبی به شما در خرید این محصول چوب کمک کنیم.

نتیجه گیری:

اما برای اینکه بهتر بدانید برای هر کار از چه مدل چوبی استفاده کنید، می توانید با شماره ۰۱۱۴۵۵۲ تماس بگیرید تا کارشناسان صنایع چوبی پاکار  با مشاوره دادن به شما در خصوص خرید انواع مدل های این محصول چوبی  به شما کمک کنند تا با کیفیت ترین ترموود ایرانی یا محصولات چوبی را با بهترین قیمت برای کار خودتان تهیه کنید.

کاربران محترم می توانید درخواست های خود مبنی بر ارسال نمونه کار ترموود های با کیفیت یا مصنوعات چوبی نظیر نبشی چوب یا لمبه چوبی با کیفیت تولید شده توسط این شرکت  را در صفحه تماس با ما ثبت کنند تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

اگر به دنبال بهترین قیمت چوب ترموود در شمال هستید جهت بازدید از کارخانه چوب پاکار به عنوان مرکز خرید چوب ترموود در شمال می توانید درخواست خود را در در صفحه تماس با ما ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *